Forbrugere i dag kræver større synlighed, pålidelighed og kontrol i forbindelse med leverancer, og denne tendens spreder sig nu også til B2B-verdenen. Transportvirksomheder fører deres driftsledelse ind i den digitale tidsalder og skaber dermed nye muligheder for at servicere hele transportkæden endnu mere effektivt. Forbedret transparens og administration af transporter har også positive effekter på andre forretningsområder, uanset om det er inden for detailhandel, industri eller logistik.
Er dine transporter forudsigelige? Ved du, hvornår lastbiler ankommer, og hvad de transporterer?
Bruger du stadig papirudskrifter, eller udnytter du fordelene ved den nyeste teknologi?
ROIWalk Logistics indeholder værktøjer til hurtig identificering af de vigtigste udviklingsområder og giver dig en ekspertvurdering af, hvilke faktorer der er vigtigst at tage fat på i din logistik, og hvor og hvordan du skal sætte ind med udvikling. ROIWalk Logistics er en nem og effektiv metode til at skabe bedre logistik.
Speditører
Indgående og udgående logistik
Planlægning af logistik
Overvågning af logistik
Planlægning af logistik
- Har du outsourcet din transportplanlægning, eller udføres den internt?
- Har din virksomhed eget transportudstyr?
- Hvad er din planlægningshorisont?
- Kan du teste dine planers gennemførlighed, f.eks. ved hjælp af simulering?
Daglig logistik
- Hvor mange medarbejdere i din organisation arbejder i øjeblikket med logistik?
- Er det muligt at optimere din logistik i realtid?
- Hvor meget tid bruger du på problemløsning?
- Bruger du flere systemer til at administrere din logistik?
- Understøtter din intralogistik virksomhedens øvrige logistik?
Samarbejde med transportvirksomheder
- Hvordan bestiller du transporttjenester?
- Hvordan vælger du transportvirksomhederne, og sender du transportkontrakter i udbud?
- Hvor stort er dit netværk af transportvirksomheder? Sker der ofte ændringer i dit netværk?
- Har du elektronisk forbindelse med transportvirksomheder?
Leverancer til kunder
- Kan du tilbyde dine kunder opdateret information om deres ordrestatus?
- Ved du, hvornår leverancen når frem til kunden?
- Forsinkes din fakturering til kunderne pga. papirbaserede processer, f.eks. fordi det er nødvendigt at vente på underskrevne fragtbreve eller andre papirdokumenter?
- Får du straks besked om transportafvigelser, eller først når du modtager et opkald fra en skuffet kunde?
Måling af logistikresultater og vidensstyret drift
- Modtager du statusopdateringer om, hvor langt dine leverancer er?
- Hvordan overvåger du transportvirksomhedernes resultater?
- Gennemgår du regelmæssigt samarbejdsformer med transportvirksomhederne i dit netværk?
- Er din overvågning baseret på historiske data eller aktuelle forhold?
Disse er almindelige udfordringer, som mange virksomheder oplever i relation til deres logistik. Vi tilbyder dig en løsning, der kan håndtere disse udfordringer med en moderne digital tilgang. ROIWalk Logistics er første skridt på vejen mod at identificere dine primære udfordringer, konsekvenserne heraf og mulige løsninger. Med ROIWalk Logistics får du de værktøjer, du skal bruge til at optimere logistikken til en perfekt proces.
ROIWalk Logistics – forbedret transparens og kontrol over virksomhedens transporter


Kortlæg den aktuelle situation
Den bedste måde at begynde at udvikle driften på er ved omhyggeligt at vurdere den aktuelle driftstilstand. ROIWalks analyse af den aktuelle tilstand giver dig et klart billede af, hvor du befinder dig nu, og hjælper dig med at identificere de vigtigste udviklingsområder.
Udnyt erfarne eksperters viden
Analysen udarbejdes altid af en af vores erfarne brancheeksperter, der understøttes af Roima’s omfattende netværk af eksperter. Sammen kan vi se ud over isolerede driftsforhold og organisatoriske begrænsninger og få et mere dækkende overblik over dine udviklingsbehov.
Skab en effektiv udviklingsplan
ROIWalk analyserer din virksomheds driftsmiljø, målsætninger, udfordringer og udviklingsmål. Vi hjælper med at udarbejde en klar udviklingsplan for løbende forbedring. Derefter finder vi de rette løsninger, som gør det muligt hurtigt at forbedre din virksomheds konkurrenceevne ved at udvikle de udvalgte områder som en del af virksomhedens øvrige processer.
Sørg for, at dine informationssystemer understøtter dine processer
ROIWalk har fokus på arbejdsmåder, processer og deres udvikling, men vores brancheekspert kan også hjælpe med spørgsmål vedrørende IT og arkitektur for at sikre, at informationssystemerne understøtter dine processer og arbejdsmåder optimalt.

