Luk

Supply Chain Assessment

Supply chain løsning

Kvantificer og retfærdiggør investeringens ROI før løsninger implementeres

Med datadrevet foranalyse kan du reducere arbejdskapitalen og fastholde leveringsservice

En supply chain assessment er en detaljeret evaluering af en virksomheds supply chain-processer, systemer og performance. Vores supply chain asessment kan hjælpe din virksomhed med:

  • Identifikation af potentielle besparelser og forbedringer baseret på en datadrevet vurdering
  • En detaljeret opdeling af potentialer i produktgrupper og omkostningstyper
  • Statistisk analyse af salgs- og lagermønstre på vareniveau
  • Anbefalinger af forbedringsområder
  • Forbedrings roadmap, der tager højde for interne ressourcer, begrænsninger og planlægningsmodenhed

Få en detaljeret supply chain assessment baseret på dine data inden for 2-4 uger.

Hvorfor vælge en datadrevet supply chain assessment?

Over 90% af engros- og produktionsvirksomheder har et uudnyttet potentiale for at reducere lagerbeholdningen og arbejdskapitalen betydeligt uden at gå på kompromis med servicekvaliteten. En datadrevet vurdering viser dig, hvordan du realiserer potentialet.

Vores datadrevne vurdering kan hjælpe dig med at træffe informerede beslutninger og forbedre organisationens ydeevne. Hovedformålet med en supply chain assessment er at forstå udfordringerne og mulighederne i din forsyningskæde, og hvordan du kan få mest ud af dem.

Hvad er det primære fokus?

De primære fokuspunkter i en supply chain assessment er:

  • Datadrevet forecast assessment: Benchmark den aktuelle nøjagtighed mod den optimerede forecast.
  • Datadrevet lagervurdering (parametre): Identificer optimale sikkerhedslagre baseret på det ønskede serviceniveau, sammenlign med eksisterende niveauer, og analysér besparelser efter kategori (arbejdskapital, tabt salg mv.).
  • Datadrevet vurdering af lagerbeholdning (adfærd): Analyser planlægningsadfærd for at forbedre den data-drevne planlægning.
  • Fremtidig driftsmodel: Input til IBP-driftsmodel giver anbefalinger til trinvis implementering baseret på modenhed.

Hvorfor bør du overveje en supply chain assessment?

Forsyningskæder er komplicerede med mange justerbare og afhængige dele. Siloer og manglende synlighed gør det sværere for virksomheder at identificere forstyrrelser og handle proaktivt.

Kun 6% af adspurgte virksomheder kan rapportere om fuld synlighed i deres forsyningskæde. Hele 69% af virksomhederne har kun meget begrænset synlighed. Disse tal viser, at virksomhederne mangler synlighed og ressourcer til at forbedre planlægningen af forsyningskæden.

Det betyder, at de fleste virksomheder, på trods af en intens indsats, ikke kan påvise nogen målbare forbedringer. En Supply Chain Assessment kan være nøglen til at bringe din virksomhed på rette vej, så du ikke falder i kategorien med 69% af virksomhederne.

Fordele ved Supply Chain Assessment

  • Etabler en baseline, og analysér den aktuelle performance i planlægningen baseret på dine data.
  • Identificering og kvantificering af potentialer i planlægningen, og hvordan de skal høstes.
  • Identificering og anbefaling af nøgleelementer i den fremtidige driftsmodel samt vurdering af dens potentielle fordele.
  • Opbyg den overordnede business case og et roadmap for implementering.
  • Overblik over hvordan datadrevet planlægning (IBP) kan forbedre din forsyningskæde.

Timing og ressourcer

De fleste tror, at en Supply Chain Assessment vil optage en betydelig del af din virksomheds ressourcer. Det er ikke tilfældet hos os. Vores specialister behøver blot en stikprøve af dine data for at analysere og forstå din virksomhed.

Vi har værktøjerne og ekspertisen til at gennemføre vurderingen af forsyningskæden. Du behøver ikke at investere i yderligere medarbejdere eller ressourcer for at udføre denne vurdering. Når vi har foretaget en vurdering på baggrund af de indsendte data, giver vi dig en omfattende rapport inden for 2 til 4 uger.

Indsigter

Vil du vide mere om PERITO IBP?

Book en demo via formularen eller ved at kontakte en af vores eksperter direkte. Vi er her for at hjælpe dig!

Danmark

Søren Hammer Pedersen

Country Sales Director, Denmark

soren.hammer@roimaint.com

+45 41 12 85 35

LinkedIn

Danmark

Book en demo